(2) kommenttia

Uuden radan suunnittelussa jalkaudutaan maastoon – maaperä tutkitaan Espoosta Saloon

Uuden Espoo-Salo -oikoradan suunnitellussa siirrytään maastotutkimuksiin. Koko ratalinjan maaperä tutkitaan ja mitataan.

Espoon ja Vihdin välisen osuuden pohjatutkimuksia suorittaa Ramboll Finland Oy.

Koko ratalinjalle on kilpailutuksella valittu neljä konsulttiyhtiötä. Sopimusten arvo on yhteensä 7,3 miljoonaa euroa.

Pohjatutkimuksiin sisältyvät ratalinjan ja siihen liittyvien väylien ja siltojen maaperätutkimukset ja mittaustyöt.

Pohjatutkimukset käynnistyvät tammikuun aikana ja ne suoritetaan loppuun ensi vuoden aikana.

> Oikorataa Espoosta Veikkolan kautta Saloon alkaa suunnitella yhtiö, jossa Kirkkonummikin on osakkaana (Viisykkönen 6.10.2021)

(2) kommenttia
Kommentit (2)

Kommentit (2)

Miksi rakentaa moottoritien rinnalle uusi liikenne muoto? Mistä näille molemmille löytyy riittävästi käyttäjiä? Kehitetään mieluimmin nykyistä ratayhteyttä toimivammaksi.
Autoilija
Voi kun tästä turhakkeesta jo luovuttaisiin.
Matti

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä