Viisykkönen.fi /
Uutiset /
Raskas liikenne haluttiin kieltää asuinalueella − Yllättävä mittaustulos: Suurin osa liikenteestä onkin HSL:n busseja
18.04.2019
11:34
(21) kommenttia
Raskas liikenne haluttiin kieltää asuinalueella − Yllättävä mittaustulos: Suurin osa liikenteestä onkin HSL:n busseja
Puolet Kirkkonummen valtuustosta allekirjoitti vuosi sitten aloitteen, jolla haluttiin raskas liikenne pois Kantvikin läpi johtavalta tieltä.
Aloitteen vaatimus oli selkeä. Sokeritehtaan tietä Suomen Sokerille ja Avenalle ajavien rekkojen olisi käytettävä toista väylää, jollainen on suoraan kantatie 51:lle.
Asiaa on kunnan teknisessä toimessa tutkittu ja päädytty, ettei kielto oikein onnistu. Edessä on monta kysymystä.
Valtion ylläpitämällä Sokeritehtaantiellä tehtiin liikennemittaus, jolla haluttiin selvittää nimenomaan raskaan liikenteen määrä.
Vuorokauden mittaustulos oli se, että tiellä kulki yli 1 000 ajoneuvoa, mikä on melkoinen määrä.
Liikenteestä runsaat 250 ajoneuvoa oli raskasta ajokalustoa.
Mittauksen jälkeen Kantvikin suunnan bussiliikennettä on lisätty, joten arvio on nyt, että raskaasta liikenteestä jopa kaksikolmasosaa on busseja ja loput kuorma-autoja.
Raskaan liikenteen kieltäminen Sokeritehtaantiellä tarkoittaisi HSL:n linja-autoliikenteen palvelun lopettamista Kantvikissä Sokeritehtaantiellä, todetaan kuntatekniikan lausunnossa.
Liikenteen ohjaaminen toiselle tielle eli Båtvikintielle ja sitä kautta suoraan 51:lle on myös ongelmallista.
Båtvikintie ei ole suunniteltu raskaan liikenteen läpiajoon, eikä tien kunto ole kovin hyvä.
Myös Båtvikintien risteystä vilkkaalla 51:llä pidetään jo nyt erittäin ongelmallisena.
Pientä parannusta risteyksen turvallisuuteen ja liikenteen sujuvuuteen on ehkä luvassa.
Kunta ja Ely-keskus selvittävät, saataisiinko vähäisillä kaistajärjestelyillä parannettua risteyksen turvallisuutta.
Pidemmällä tähtäyksellä eli vuosien päästä on suunnitelmissa aluksi eritasoliittymän rakentaminen Vuohimäkeen ja jossain vaiheessa koko 51:n leventäminen ja perusparantaminen.
Jo eritasoliittymän saaminen rakenteille voi viedä vähintään viisi vuotta. Minkäänlaista rahoitusta ei ole hankkeelle.
Kommentit (21)
12.09.2022
10:26
Yle: Kaukolämpö on Kirkkonummella kalliimpaa kuin monin paikoin ja hinta uhkaa nousta
09.09.2022
15:57
Hornet pyyhkäisee Kirkkonummen keskustan yli hyvin matalalla – ei tarvitse pelästyä
09.09.2022
10:06
Kerrostalon asunnossa tulipalo kunnantalon naapurissa – asunto oli täysin liekeissä
06.09.2022
10:26
Vantaa haluaisi myydä oman osansa Porkkalanniemen virkistysalueesta, josta se omistaa kolmasosan
05.09.2022
19:44
Kunnan suurin rakennushanke hyväksyttiin lähes yksissä tuumin, vaikka kustannukset nousivat 40 prosenttia
03.09.2022
16:05
Juna ja kuorma-auto törmäsivät, yli 1 000 ihmistä altistui säteilylle – onneksi tämä oli vain harjoitus
01.09.2022
08:52
Wolt-kuskit aloittavat Kirkkonummella – ruokaa voi tilata aluksi yhdeksästä ravintolasta
31.08.2022
11:28
Kommentit (21)
Aloitteen tekijät olivat kokoomuslainen ja demari...
Mikähän nyt on muuttunut (lue muuttanut sinne), kun tilanne on muodostunut katastrofaaliseksi. Kohta Kantvikin satamaan tai Upiniemen, ei voi tulla laivojakaan ilman ihmisten hengenvaaraa ja ympäristökatastrofia.
Muuttakaa takaisin kaupunkiin tai oikeasti maalle, missä ei ole mitään kun variksia ja ulkohuussit!.
Ne jolla on öljylämmitys jäisi ilman löpö joten kylmää suihkua luvassa heille. Veneitä ei voi nostaa syksyllä ym ym.
Tällaista olisi elämä Kantviikissä ilman raskasliikenne.
Bussien ajamisesta voisi sanoa, että ei-vuorossa olevia tyhjiä busseja on tosi paljon. Melusaaste ei yllä rekkarallin tasolle.
Puolassa on jo tuottavia sokeritehtaita ja kaupan omat tuotemerkit ostetaankin usein sieltä.
Sama koskee rypsiöljyä ja rakennuslevyjä kuten muitakin matalan jalostusasteen tuotteita.
Yritysten kannattaakin tuottavuusmielessä ostaa tehdas tai toiminnot yritysystävällisemmiltä markkinoilta.
Osaavasta työvoimasta on huutava pula lähes kaikissa EU-maissa sekä Pohjois-Amerikassa. Itsekin kymmeniä yhteydenottoja saaneena.
Ei olisi siis mikään ongelma halukkailla karistaa taloudellisesti ja polittisesti kuristettu Suomi jaloistaan.
Lähes kaikki yhteyttä ottaneet yritykset ovat lupautuneet auttamaan kotoutumisessa ja maksavat vielä ekstraa siltä ajalta.
Siinä vähän miettimistä tulevalle hallituskoalitiolle, mikä pahasti vaikuttaa kallistuvan vihervasemmistolaiseen utopiaan.
Kävelkää aikuiset näillä teillä, vaikka koululaisten liikkuma-aikoihin. Huomaatte, miten turvatonta on!
Kommentoi