(21) kommenttia

Raskas liikenne haluttiin kieltää asuinalueella − Yllättävä mittaustulos: Suurin osa liikenteestä onkin HSL:n busseja

Sokeritehtaantien turvallisuutta on selvitetty ja katsottu kohteita, joissa voitaisiin suhteellisen pienillä toimilla saada parannusta.

Puolet Kirkkonummen valtuustosta allekirjoitti vuosi sitten aloitteen, jolla haluttiin raskas liikenne pois Kantvikin läpi johtavalta tieltä.

Aloitteen vaatimus oli selkeä. Sokeritehtaan tietä Suomen Sokerille ja Avenalle ajavien rekkojen olisi käytettävä toista väylää, jollainen on suoraan kantatie 51:lle.

Asiaa on kunnan teknisessä toimessa tutkittu ja päädytty, ettei kielto oikein onnistu. Edessä on monta kysymystä.

Valtion ylläpitämällä Sokeritehtaantiellä tehtiin liikennemittaus, jolla haluttiin selvittää nimenomaan raskaan liikenteen määrä.

Vuorokauden mittaustulos oli se, että tiellä kulki yli 1 000 ajoneuvoa, mikä on melkoinen määrä.

Liikenteestä runsaat 250 ajoneuvoa oli raskasta ajokalustoa.

Mittauksen jälkeen Kantvikin suunnan bussiliikennettä on lisätty, joten arvio on nyt, että raskaasta liikenteestä jopa kaksikolmasosaa on busseja ja loput kuorma-autoja.

Raskaan liikenteen kieltäminen Sokeritehtaantiellä tarkoittaisi HSL:n linja-autoliikenteen palvelun lopettamista Kantvikissä Sokeritehtaantiellä, todetaan kuntatekniikan lausunnossa.

Liikenteen ohjaaminen toiselle tielle eli Båtvikintielle ja sitä kautta suoraan 51:lle on myös ongelmallista.

Båtvikintie ei ole suunniteltu raskaan liikenteen läpiajoon, eikä tien kunto ole kovin hyvä.

Myös Båtvikintien risteystä vilkkaalla 51:llä pidetään jo nyt erittäin ongelmallisena.

Pientä parannusta risteyksen turvallisuuteen ja liikenteen sujuvuuteen on ehkä luvassa.

Kunta ja Ely-keskus selvittävät, saataisiinko vähäisillä kaistajärjestelyillä parannettua risteyksen turvallisuutta.

Pidemmällä tähtäyksellä eli vuosien päästä on suunnitelmissa aluksi eritasoliittymän rakentaminen Vuohimäkeen ja jossain vaiheessa koko 51:n leventäminen ja perusparantaminen.

Jo eritasoliittymän saaminen rakenteille voi viedä vähintään viisi vuotta. Minkäänlaista rahoitusta ei ole hankkeelle.

(21) kommenttia

Kommentit (21)

Sivut

"Onhan tämä nyt tietämättömyyden aikaansaamaa hurmahenkistä typeryyttä. Joukkoliikenne onkin siis viherpunan mielestä nyt haitta?"

Aloitteen tekijät olivat kokoomuslainen ja demari...
Anonyymi
Onhan tämä nyt tietämättömyyden aikaansaamaa hurmahenkistä typeryyttä. Joukkoliikenne onkin siis viherpunan mielestä nyt haitta? Tehtaat = työpaikat tarvitsevat kuljetuksia ja ihmiset työpaikkoja ja kuljettamista työmatkoilla. Kantvikissa on jo kevyenliikenteen väylät ja matalat nopeusrajoitukset, merkityt ja maalatut suojatiet, hyvät näkyvyydet ja vielä nopeusnäyttö.
Minä minä
Kantvikissa, niinkuin muuallakin missä on teollisuutta ja asutusta on kulkenut raskasta liikennettä jo yli 50 vuotta ja nyt siitä on tullut ongelma!?
Mikähän nyt on muuttunut (lue muuttanut sinne), kun tilanne on muodostunut katastrofaaliseksi. Kohta Kantvikin satamaan tai Upiniemen, ei voi tulla laivojakaan ilman ihmisten hengenvaaraa ja ympäristökatastrofia.
Muuttakaa takaisin kaupunkiin tai oikeasti maalle, missä ei ole mitään kun variksia ja ulkohuussit!.
kirkkonummelainen
Yhden vuorokauden mittaus ei varmaankaan ole koko totuus. Onko täysin mahdoton ajatus tehdä uusi tie Upinniementieltä kohti Haapiorinteen asuinaluetta ja tulevaa Prikirannan aluetta josta yhteys Sokerimestarintien kautta Sokeritehtaantielle. Näin bussiliikenne palvelisi uusia asuinalueiden ihmisiä ja bussit ei kulkisi edestakaisin Sokeritehtaantiellä . 75 % autoilijoista (bussit ja rekat mukaanlukien) ajaa reilusti ylinopeutta.
huolestunut koululaisten mummi
Mietin vaan mitä Kantviikiläiset tekesivät jos heidän kauppa laitetaan kiinni kun sinne ei voi kuljettaa tavaraa ja samoin kävisi koulun ja päiväkodin kanssa. Ja kukaan ei voisi enään muuttaa pois sieltä kun ei kuormaautoa saa sinne tulla?
Ne jolla on öljylämmitys jäisi ilman löpö joten kylmää suihkua luvassa heille. Veneitä ei voi nostaa syksyllä ym ym.
Tällaista olisi elämä Kantviikissä ilman raskasliikenne.
Kantvik tarvii raskaslkiikenettä.

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx