(36) kommenttia

Kuoppia ja vettä liikaa tiellä – Kantatie 51:llä saa ajaa vain 60 km/h Kirkkonummen ja Siuntion välillä

Nopeusrajoitus on voimassa Kirkkonummen keskustan ja Siuntion Pikkalan välisellä osuudella.

Poikkeuksellinen sää on tehnyt tiehen niin paljon pahoja kuoppia, että ely-keskus on päättänyt alentaa nopeusrajoitusta kantatie 51:llä.

Nopeusrajoitus on voimassa toistaiseksi.

Perjantaiaamuna varoitettiin myös tulvavedestä niin sanotulla Pedersin suoralla Kirkkonummen keskustan ja Båtvikintien risteyksen välisellä osuudella.

Nopeusrajoitusta 60 kilometriin tunnissa on kantatiellä Pikkalan ja Kirkkonummen keskustan välillä noin 10 kilometrin matkalla.

Nopeusrajoitusta alennettiin tienpintaan syntyneiden vaurioiden vuoksi.

Alennettu nopeusrajoitus on voimassa, kunnes tienpinta on korjattu. Korjauksen ajankohta ei vielä ole selvillä, ely-keskus kertoo.

Talven vaihtelevat kelit ovat saaneet erityisesti vilkkaimpien teiden päällysteet vaurioitumaan nopeasti.

Tienkäyttäjiltäkin edellytetään ely-keskuksen mukaan tarkkaavaisuutta, sillä suurikin vaurio voi vilkkaalla tiellä syntyä nopeasti.

Päällystevaurioiden syynä on veden jäätyminen ja sulaminen päällysteen huokosissa sekä veden ja liikenteen aiheuttama rasitus.

Paikkausmenetelmiä on näissä oloissa rajoitetusti käytettävänä ja vaurioita syntyy tällä hetkellä enemmän kuin ehditään paikata.

(36) kommenttia
Kommentit (36)

Kommentit (36)

Sivut

Olisi kyllä ollut Ely-keskukselta paikallaan laittaa nopeusrajoituksen oheen lisäkilvet "tievaurio" ja "10 km" ylöspäin osoittavilla nuolilla.
Jussi Strömberg
Rispalle ja muille kelkasta pudonneille tiedoksi että alinopeudesta saa nykyään sakot. Ja hyvästä syystä.
Anonyymi
Anonyymille! Tiedoksi mikäli et muista mitä ajokoulussa opetettiin, niin ei nopeusrajoituksissa ole tarkoitus, että on pakko ajaa sitä nopeutta mikä kyltissä näkyy. Samoin ei ole kiellettyä ajaa hiljempää vaan olosuhteiden mukaan!!
Rispa
Kyllä valtateillä vielä pystyy ajamaan,
metta kylätiet ovat kurjassa kunnossa.
Eikö niitä raskaita Tiekarhuja enä ole
olemassa joilla voisi raapia jäämassat
pois?
Karhukopplalla tiet kuntoon !
Kuntako vastuussa täysin ala-arvoisesta jäähallin ja pallokentän parkkipaikkojen ja tien kunnosta? Autoja varmasti rikkoutuu, jos edes yrittävät päästä ajamaan. Kenelle korvaushakemukset? Kunta, jäähalliyhtiö? Miten hyvän tuloksen tehnyt Varuboden edes viitsii kantaa nimeään näin huonosti hoidetulle hallille?
Perunapeltoparkkis
Jaa ei siellä mitään kuopia ole siuntioon mennessä hyvässä kunnossa on
Juppi
Tiet ovat siinä kunnossa missä ovat. Pitää osaa ajaa myös sen mukaisesti. Jatkuva valittaminen ei auta
Teese
Oli eilen vähän vettä tiellä.ajoin hiljaa yli järven
Bmv 525
Anonyymi; taitaa olla niitä hurjastelioita
jotka aina ajaa ylinopeutta, ja aihettaa
vaaratilanteita.
Ja tahtoo saada poliisit puutumaan asiaan jos sattuu että joku ajaa alle
sallitun nopeuden.
On autoilioita jotka röyhkeällä ajotylillä
ja kovalla vauhdilla tahtovat näyttää kuinka suuria poikia he ovat.
Onko kalliilla ja hienolla autolla aina
ajettava lujemmin kun kun kaikki muut.
Buumeri Ladalla.
Gesterbyyssä on monta isoja kuoppia,
yksi axeli autossa poikki.
Kuoppainen on kylätie, ja liukas !
Nytt ne ylinopeutta ajavat kaahaajat tahtovat saada ne normaalisti ajavat
autoiliat sakkokohteeksi, kun he saavat
nytt syyn kun alennettiin ajonopeuden
kuoppaisen tien takia.
Kumma kyllä että ne Bemariveijareilla
aina on niin kamalan kova kiire.
Taitavat olla niin hölmöjä että eivät ymmärrä nousta vähän aikaisemmin ylös
aamuisin, ja siten välttää ylinopeus ajoa.
Herätyskello on keksytty !
Nim Anonyymi,siitä vaan ajat ohi niin paljon,kun uskallat.Ja kuoppien yli lennossa vaan.
Eikös se sillä ratkea?
Sillä siitä selviää
Kyllä me kaikki tiedetään miten ne kuopat syntyy,ja miten ne parhaiten saadan täytetty.
Mutta miten saadaan joku tekemään se homma sitä me ej tiedetä.
kaivataan Tietäjä !
Sakko tulee joka tapauksessa, liian nopea,
tai hidas sakotetaan armottomasti !
Kuopanväistäjät joutuvat maksumieheksi
jos väistävät väärässä kaistassa,
pyörötiellä, taj jalkakäytävällä.
Paras keino välttää sakotusta on että pysyy kotona eristyksessä.
ennen tai myehemmin, Kuoppaan vaan !
Nytt olisi aika ruveta verottamaa niitä
sähköautoja, ne kuluttavat teitä paljon
enemmän painonsa takia.
Ja kohta niitä on enemmän kun ne
polttomottoriset, ja verorahat vaan
vähenevät.
Ja ehkä jonkinlainen akkuvero olisi
mahdollinen? Akkuteollisuus sastuttaa
yhtä paljon kun autojen polttomoottorit.
Sähkö: näkymätön saastuttaja !
Tätä tienpätkää käyttää noin 15000 autoa vuorokaudessa. Liikennemäärät puoltaa jo tien muuttamiseksi moottoritieksi.
Jossain syrjäisemmässä suomessa tämä olisi jo moottoritie.
M Berg
Kaikista paras tiepinta olisi kumista
tehty, ja silloin voitais ajaa rautapyörillä.
Eikä tarttei ilmapaineesta välittää,
ja tiepinta hoitaisi iskunvaimennuksesta.
Romurenkaista uusi tienpinta !
keksiä Kumiukko.
Vaj että vielä sakot päälle?
Kun ensin on auto hajonnut kuoppasella
tiellä.
Ehkä olisi parempi kulkea junalla nytt
kelirikkoaikana.
Kuoppamäen kiipeiliä.
Se että ne päällystesiivut irtoavat kappaleina johtunee tuosta uusioasfaltista jossa on valtaosa vanhasta tiestä rouhittua mursketta ja se sitten kuumana laskettu uudetaan pintaan. Ei se hitsannu kunnolla siihen alustaan, vaan vesi pääsee ajanmittaan väliin. Lisäksi routa liikuttaa perustaa näin kevätaikaan ja siitä syntyy painaumia sekä poikittaisiakin katkoksia. Pahinta on että kun ajaessa näkee tiessä pienehkönkin lammikon ei sitä tiedä kuinka syvä ja teräväreunainen se on . Paras on väistää jos tiessä on tilaa.
Murphy
Poliisit valvomaan alinopeutta ajavia!
Voin vain kuvitella miten aiemmin kuuttakymppiä körotelleet jonontekijät ryhtyvät matelemaan 40-50 km "turvallisuuden" lisäämiseksi.

Kroppapussien kulutus tulee nykyisen tienpidon ja päätösten myötä kasvamaan. Valitettavasti.
Anonyymi
Valtion tie kyseessä eli ihan kaikesta ei voi kuntaa syyttää.

Nykyään laitetaan kai jonkin sortin ekokierrätysasfalttia jossa on vähemmän uutta bitumia joka on kallista. Mutta osansa on toki liikennemäärillä jotka ovat aika raskaita.
sdkfz
Jonkinlainen betonista tehty tienpinnoite voisi olla ehken kestävämpi sekä myös halvempi erilaisille sään muutoksille?
Uffe
Ne pinta vauriot olisi pitänyt korjata ennen talvea.
P. K
Ei tämä ole vain kirkkonummen ongelma. Joka puolella pk-seudulla on tiet luokattomassa kunnossa. Ja tämä johtuu siitä, että halvimmalla saatu korjausfirma vain laittaa monttuun soraa ja ohuen asfaltin päälle, joka hajoaa todella nopeasti kun rekat siitä ajelee.
Ihmettelen
Ei nopeuden alentaminen auta, ylinopeutta ajetaan kuitenkin.
Ali Alen
Uutta asfalttia kun vedetään niin. (1) asfaltti pitää olla tarpeeksi lämmintä, (2) sitä pitää jyrätä tarpeeki jotta se olisi tiivistä. Tämä maksaa ja se joka tämän tekee häviää kilpailutuksessa. Näin saamme kärsiä huonosta tiepinnasta.
maksumies
Pummilla kulkevat sähköautot joutaa maksaa rikkonaiset tiet painavien autojensa kanssa
Siipeilijät
Kyllä Ely-keskuksen ja kunnan johdon pitäisi oikeasti nostaa pikku hiljaa hanuria penkistä -> tiet ruvella, koulut homeessa ja kuntoradat metsittyy, kaavoituksessa tehdään pääasiallisesti sosiaalisesti tuettuun vuokra-asumiseen, kunta yksi Suomen velkaisimmista…Selityksiä tuntuu löytyvän selitysten perään ja vika / ongelma aina jossain muualla kun kunnassa. On toki paljon hyvääkin kuten upea luonto mutta se on ns. annettu ei ansaittu tekijä. Ikävä sanoa asiaa ääneen mutta jos tämä olisi yritys niin näillä tuloksilla kyllä miehistö olisi mennyt vaihtoon ajat sitten.
Voi surkeus sentään
Aika vähän noita vauriokohtia näkyy paikkailtavan. Nythän tiet ovat mennet joka paikassa tosi huonoon kuntoon ja paikoitellen kuopat on todella isoja eikä tuolla mitään isoja korjausrykmenttejä näy. Alkaa vaikuttamaan jo liikenneturvallisuuteen kun autoilijat joutuvat väistelemään kuoppia.

Muistakaa että jos onnistutte autonne telomaan tuollaiseen tievaurioon niin Ely keskuksesta voi hakea korvausta korjauskustannuksista.
Talvi yllätti asfaltin
Verorahat loppu ja kohta ei tule veroja edes polttoaineesta kun siirytään sähköautoihin.
Sähköverosta maantielle.

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä