(8) kommenttia

Kirkkonummen bussilinjat kilpailutetaan – myös sähköautoja vaaditaan liikenteeseen

HSL käynnistää Kirkkonummen bussilinjojen kilpailutuksen. Liikennöitsijöiltä pyydetään tarjouksia liikenteestä, johon tarvitaan 26 bussia.

Kilpailutuksessa otetaan myös ensiaskel Kirkkonummen bussiliikenteen sähköistämisessä.

Tarjouskilpailun ehtojen mukaan vähintään 40 prosenttia liikenteestä Kirkkonummella on ajettava sähkökäyttöisillä busseilla.

Uusi sopimus astuu voimaan ensi vuoden jälkeen, kun nykyinen sopimus Pohjolan Liikenteen kanssa päättyy.

Kilpailutus koskee kaikkia 170- ja 900-alkuisia linjoja sekä 181- ja 182 -linjoja välillä Kirkkonummi-Siuntio. Linjoilla ajetaan vuosittain noin 2,4 miljoonaa kilometriä.

Uudesta sopimuksesta on tulossa seitsemänvuotinen, ja jatkoksi on mahdollisuus saada korkeintaan kolmen vuoden optio.

HSL:n hallitus päätti kilpailutuksesta tiistaina.

(8) kommenttia
Kommentit (8)

Kommentit (8)

Kaasua. Katso youtu.besta gas bus fire germany, ymmärrät miksi kaasusta luovuttiin. 9 - 15 metriset lieskat. Toi kun tapahtuu, se on riski.
Grynderi
"Kaasua" har rätt, gas är ett bra alternativ. Europa kommer att köpa sig fattig! Nu ser man en stor mängd kinesiska elbussar både i huvudstads- och Åboregionen. De är förstås förmånliga i detta skede, men ifall all produktion flyttar till Fjärran Östern så följer det problem. Även bristen på Litium och förhållandena i gruvorna bör beaktas. Gör gas till ett bra i Europa för den tunga trafiken !
Ralf Mether
Länskmetron hinnalla olisi voitu säköistää kaikki HSL alueen bussit ja lisätä vuoroja.
Laskelmat löytyy
Eihän Stadin lippujen hinnat nouse kun maalaiset maksaa.Helppo on sitten rehennellä.
näin on näreet
Miksiköhän kaasu on hylätty kokonaan? Tämä sähköistys ei sinällään ole mikään ekoteko verrattuna kaasuun.
Kaasua!
Mukavasti menee täällä Helsingissä jo sähköbusseilla. Ei häiritse bensankatku. Ei noussut lipunhinta ollenkaan.
Tiuku
Tässä bussiliikenteen sähköistyksessä ja muissa HSL:n "ylellisyysvaatimuksissa" ei ole järkeä. Ne tosiaan nostavat hintatasoa jonka maksavat veronmaksajat, tai sitten palvelutasoa karsitaan. Nytkin Häslä pyörittää isoa (ja kallista) mainoskampanjaa hesarin koko sivun mainoksissa, on ulkomainospaikkoja vuokrattu joukkoliikennemainontaan jne. Eikö nämä miljoonat pitäisi käyttää siihen perusasiaan.
Bussimatkustaja
Sähkökäyttöisten bussien vaatimus nostaa kustannustasoa, joka taas tietää bussivuorojen karsimista.
Pölhölä

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä