(12) kommenttia

Nokkakolari Kehä III:lla – henkilöauton kuljettaja kuoli, toiselle kuljettajalle vakavia vammoja

Kehä III:lla Espoossa tapahtui vakava onnettomuus torstaiaamuna, kun henkilöauto törmäsi vastaantulevaan pakettiautoon.

Lännen suuntaan Kehä III:sta Kauklahdenväylän kohdilla ajanut henkilöauto ajautui vastaantulevien kaistalle ja osui idän suuntaan ajaneeseen pakettiautoon.

Lännen suuntaan ja väärälle kaistalle ajautuneen henkilöauton kuljettaja kuoli heti saamiinsa vammoihin.

Pakettiauton kuljettaja loukkaantui vakavasti ja hänet kuljetettiin sairaalaan. 

Kehä III oli poikki liikenteeltä noin kahden ja puolen tunnin ajan. Onnettomuus tapahtui noin kello 6.30.

Länsi-Uudenmaan poliisilaitos tutkii tapausta tässä vaiheessa törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja vammantuottamuksena.

(12) kommenttia
Kommentit (12)

Kommentit (12)

2 kaistainen Kehätie kuvaa loistavasti koko Kirkkonummen kuntaa. Suhmuroiden johdettu maalaiskunta kehittyvän Uudenmaan vieressä.
Ensio
Miksi kaikki, jopa kaikki tänne kommenttinsa kirjoittavat, unohtavat tai eivät ymmärrä/ ole nähneet että onnettomuuteen johtuva toiminta tapahtuu melkein 100%:sesti auton sisällä ratin takana.
Seuratkaa mitä nykyään kuskit tekevät autoa ajaessaan ja poliisi ja viranomaiset, ruvetkaa nyt vihdoin tekemään näillekin asioille jotain!
Kissa pöydälle
"Hmm... Mitä se auttaa vaikka tie olisi monikaistainen??"
Nelikaistaisella tiellä on keskikaide tai sitten keskivalli niin kuin moottoritiellä. Ei satu ainakaan nokkakolareita. Kehä III liikennemäärät ovat jo sitä luokkaa että se jo puoltaa nelikaistaisuunen (12000 autoa / vuorokausi).
Anonyymi
Otan osaa..Ylinopeutta ei ole ollut!
:(
Monasti tällaisissa onnettomuuksissa todetaan tuntematon tekijä turman aiheuttajaksi, eli se voi inhimillinen tai sitten tie-tai keliolosuhteista johtuva tekijä vaikkapa joku suurempi elukka ajoradalla....
Uffe vaan....
Hmm... Mitä se auttaa vaikka tie olisi monikaistainen??? Jos auto EI pysy omalla kaistallaan niin EI pysy!!! No... siihen on monta syytä! Ei se tien syy ole vaan tilanteen aiheuttaja johtuu 100% varmuudella jostain muusta, VALITETTAVASTI!
Stefan Lönnberg
Oli vanhempi farkku Golf todella säälittävän näköinen. Takapenkkiin asti rutussa. Pikkupaku Ford Transit Connect näytti taasen yllättävän hyvin muotonsa pitäneen.
Kuvaaja
Kirkkonummen ja Espoon Mikkilän välinen Kehä III -pätkä pitäisi ehdottomast ja nopeasti saada rakennettua 4-kaistaiseksi. Tällä 9 km pituisella tienpätkällä kuolee keskimäärin 1 ihminen / vuosi. Suunnitelmat taitavat olla valmiit. Varsinkin syksyllä pimeään aikaan välillä hirvittää kun ei ole edes tievalaistusta. Saas katsoa miten tänä syksynä kun uusi asfaltti on vielä musta. Tällä Kehä III tienpätkällä liikkuu keskimäärin 11-12000 autoa / vuorokausi. Kaksikaistaisella tiellä. Jossa ei ole tievalaistusta. Tämä on varmaankin suomenennätys.
Liikun työn puolesta ympäri suomea ja ihmettelen välillä miten jossakin "maaseutukaupungissa" voi olla 4 kaistainen kiertotie kaupungin ympäri. Missä on keskimäärin 4000 autoa / vuorokausi. Välillä olen ollut ihan yksin koko tiellä.
Tässä oli Uudenmaan politikoilla skarppaamisen paikka. Tämä olisi paljon tärkempää kuin saada uusi asfaltti jollekin paikallistielle. Sekin on tärkeää.
M Berg
Tuossa kohtaa on liittymä länteen päin turhan lyhyt, etenkin kun näkyvyys taakse on huono. Kallioleikkauksen vuoksi taitaa parantamienkin olla kallista.
Arska-45
Tätä tienpätkää,ei vaan millään saada kaksikaistaiseksi.
Terminator
Siinä kohdassa on 60km/h joten kolarin syy huomattava ylinopeus. Mikä saa ihmiset ajamaan nykyään kun Ellun kanat. Täysillä kun on niin kiire.
Otan osaa.
Kehä 3 länsipää pitäisi varustaa "hengenvaara" liikennemerkillä, niin kapea, pimeä, mäkinen ja mutkainen tuo vilkas tie on
Autoilija

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx