(22) kommenttia

Liiikennevalot tulevat syksyyn mennessä – 51:n risteyssilta korjataan, jalankulkijat ja pyöräilijät kiertotielle

Uudet liikennevalot tulevat 51:n ramppien päihin.

Kauan suunniteltu risteyssillan korjaus Kirkkonummen keskustan kohdalla kantatie 51:llä alkaa. Urakassa tehdään sillan pintaremontti ja ramppien päihin tulevat liikennevalot.

Työt alkavat tämän kuun lopulla ja jatkuvat syksyyn saakka. Kevytliikenne suljetaan sillalla elokuun puoliväliin saakka ja kiertotie on viereisen Bron sillan kautta.

Urakka maksaa noin 1 miljoona euroa, jonka kustantaa kokonaan valtio. Kunnalle ei korjaustöistä ja liikennevaloista tule kustannuksia. Työn toteuttaa Destia Oy.

Munkkullan huonokuntoisen maantiesillan korjaamista on suunniteltu vuosia. Myös kokonaan uuden sillan ja pisaraliittymien rakentamista on pohdittu ja niistä on suunnitelmat olemassa.

> Tällaiset olisivat uudet pisaraliittymät 51:ltä Kirkkonummen keskustaan – katso kuvat ja video, näin liittymässä ajettaisiin (Viisykkönen 28.8.2017) 

Tällä kertaa Ely-keskus toteuttaa pienempimuotoisen korjaustyön ja laajemmat suunnitelmat siirtyvät hamaan tulevaisuuteen. Koko risteysalueen uusiminen olisi hyvin kallis operaatio.

Uudet liikennevalot tulevat ohjaamaan ramppien päissä sekä 51:ltä nousemista Upinniementielle molemmista suunnista ja sekä laskeutumista 51:lle Helsingin ja Hangon suuntaan.

Liikennevaloja on perusteltu sillä, että liikenne ruuhkautuu risteyksessä. Erityisesti kääntyminen vasemmalle on vilkkaan liikenteen aikoina vaikeaa ja Helsingin suunnasta johtavalle rampille kertyy pitkä jono.

Nykyistä tiealuetta sillalla ja rampeilla ei laajenneta, mutta kaistajärjestelyitä tehdään.

Uutta asvalttia tulee Kirkkonummen keskustan rautatiesillalta Upinniementien polttoaineaseman kohdalle saakka.

Urakka aloitetaan lähipäivinä valmistelevilla töillä. Betonirakenteita joudutaan poraamaan ja purkamaan ja siitä aiheutuu melkoista meluakin.

Kevytliikenne suljetaan sillalla 25.5.-14.8. Koko urakan pitäisi olla valmis marraskuun alkuun mennessä.

Kesän aikana päällystetään myös 51:tä sillan kohdalla noin kilometrin verran.

(22) kommenttia
Kommentit (22)

Kommentit (22)

Ihme kitinä taas kerran. Onko pakko ajaa sitä kautta kun on olemassa muita reittejä? Keskustan porukka voi käyttää Heikkilän kautta Tolsaan ja Kantviikiläiset Sokeritehtaantie Båtvikintie. Ne jolla on hermot kunnossa voi jatkaa kuten ennen ja silloin liikenne toimii kun heikkohermoset ovat muualla.
Helppo homma.
Onnea kirkkonummi, sitte eiku mainoksia Länsiväylän laitaan, niitä on pandemian jälkeen ruuhka aikaan todella kiva lukea kun joutuu seisomaan motarilla, ja tolsassa saa suojateillä väistellä hermonsa menettäneitä autoilijoita, näin lottoon että käy, toivottavasti ei
Minä vain
Mikäli koronapandemia jatkuu vielä useamman vuoden, niin taitaa tuo liikenne vähetä siinämäärin ettei mitään valo- ynnämuita ratkaisuja tarvita ensinkään?
Pessimisti ei pety
Homma kestää kun valtiolla on tunnetusti pitkät kesälomat.
EVApa
Liikennevalot tulevat vaikeuttamaan jokaisen Kirkkonummen keskustassa ja sen vaikutuspiirissä asuvan päivittäiseen elämään negatiivisesti - istutaan turhan panttina autossa odottamassa vuoroa sen sijaan että oltaisiin kerralla hoidettu homma kuntoon. Todellinen karhunpalvelus kaikille jotka ovat sijoittaneet asumiseen Kirkkonummella - sijoitusten arvo tippuu kun liikkuminen on yhden pullonkaulan takia yhtä jonottamista. Vieläkö tähän voisi vaikuttaa vai menikö juna jo?
VieläköVoiVaikuttaa
väärä aloitus kevyen liikenteen osalta

Eihän kevytliikenettä suljetaan vaan siiretään kevytliikennesillalle missä se muutenkin pitäisi olla. Sieltähän on suora yhteys Brosta koululle. Ja tämä hanke on Valtion ei kunnan joten se siitä aikataulusta.
Kaikki kestää jonkin aikaa.
Pitääkö aloittaa kevyen liikenteen poikkilaitto just kun kahdeksi viikoksi aloitetaan kouluun menot. Eikö olisi viisampi aloittaa kesäkuun alussa kun koulu on loppu.

Miten tämäkin hanke voi kestää marraskuulle asti. Kirkkonummella rakennetaan kuin iisakin kirkkoa pientä hanketta ja hitaasti.

Kai nyt tämän hankkeen yhteydessä voivat käydä vahingossa korjaamassa Nesteen liittymän kuopan, että renkaat ei mene ( pätkä ei kuulema kuulu elylle, älylle, eikä kellekään)
väärä aloitus kevyen liikenteen osalta
minulla ei kiirettä

No johan siinä oli jo ruuhkaa jos yksi auto oli.
Kirkkonummella ei ole ruuhkaa.
On se vaan niin ihmeellistä että Kirkkonummen kuntaa ja siis sen johtoa ei koskaan kiinnosta kunnassa tarvittava kehitys, silloin kun se on ajankohtainen, muuta kun tietysti silloin kun lehdissä pitää pakonomaisesti joku propaganda julkaista. Kunta nukkui syvää unta kun moottoritie rakennettiin, ei vaadittu esimerkiksi tuon sillan ja ramppien ongelmien ratkaisua samantien, vaikka jonoja viisykköselle Helsinkiinpäin oli ollut jo vuosikaupalla iltapäivisin. Kustannukset moottoritiehankkeen oheisena päätöksineen kaikkineen olisi ollut murto-osa siitä mitä nyt on. Tuntuu siltä että hankkeita pitää siirtää eteenpäin, pyöritellä, miettiä, selitellää jne ja jne, jotta virkamiehillä mukamas ”töitä” on.
Tämä on niin ominaista Kirkkonummen kunnan toiminnalle.
Kuntalainen vuodesta 1958
Aikanaan kehuttiin että keskustan valot on niinsanotut älykkäät valot
jotka ottaa liikennemäärät huomioon. Toisin kävi.
Viimeksi tänään seisoin punaisilla yksin tosipitkään ja mistään suunnasta
ei ollut autoja näkyvillä.
Mielen kiinnolla odotan viisykkösen valoja.
Taidan varata oiken jakkaran ja menen katsomaan.
Myös kustannus valoista on täysin hukkaan heitetty,kun olisi kerralla
voinut tehdä pisaraliittymän.
minulla ei kiirettä
Nyt tarvitaan sitten todella hyvää ruuhka ajastusta niihin valoihin. Autoja kulkee ruuhka aikaan n15:30-16:30, joka suuntaan niin paljon, että epäilen onko niistä valoista hyötyä, vai onko koko risteys vielä pahemmin jumissa kuin nyt. Pahimmillaan valojen takia gesterbyystä tuleville jono alkaa jo uimahallin kohdalta. Sama homma kantviikista tuleville paloaseman kohdalta. Helsingistä päin tulevat odottavat pitkällä moottoritiellä asti. Tuo ratkasu ei tule ikinä toimimaan.
Ammattikuski 20vuotta.
Kyllähän ne liikennevalot saadaan toimimaan kun ilmaisimet laitetaan riittävän kauas jopa 200:n metrin päähän ja ohjelmoidaan ruuhkailmaisimet toimimaan aktiivisesti , tämä tietenkin aiheuttaa hiljaisen suunnan odotus ajan pitenemistä josta sitten urputetaan
Anonyymi
Liikennevalot on väärä valinta. Ei sujuvoita liikennettä, päinvastoin. Mutta oli halvin. Lopulta ne tulevat todella kalliiksi väliratkaisuksi. Muistatteko vielä Espoonlahden liittymää Länsiväylällä valoineen ja valtavine jonoineen?
Raija Vahasalo
Hyvä infra, hyvä mieli - entäs ne liikennemäärät Gesterbyhyn/Jokirinteeseen sen jälkeen kun Jokirinteen OPK avataan? Sitten vasta sinne suuntaan on liikennettä kun kaikki vie päiväkotilapset ja koululaiset kouluun. Jos Winellskan kääntymispaikka on aamuisin ja ilrapäivisin täynnä, miltäköhän se näyttää Jokirinteen puolella?
Siitä ei pääse mihinkään että vanhemmat vievät lapsensa kouluun kun joukkoliikenne on mikä on. Kaikki ei asu keskustassa.
Mamma
Kohta tuossa seisotaan sitten aina jokaisesta suunnasta tullessa. Nyt hetken vuorokaudessa yhdestä suunnasta tullessa. Siihenkin on pystynyt omilla valinnoilla vaikuttamaan.
Tien käyttäjä
Miks ei kerralla toimivia pisaraliittymiä. Ne on muualla todettu toimiviksi ja jos kerta suunnitelmat ovat jo olemassa. Aivan järjetöntä tunkea taas liikennevaloja pysäyttämään liikennettä!
Valoja vastaan!
Liikennevalot ovat niitä varten jotka haluavat se turvaväli heti kun lähtee liikenteeseen. Nämä liikennevalot jotka tulevat sillalle aiheuttaa turhia odotuksia koska valot tarvitaan vain klo 08,50-09,00 kun etelästä kotirouvat vievät kullannuppuset kouluihin kun bussia ei voi käyttää.
Turha investointi.
Nyt on hieno seurata kuinka pitkäksi jonot noilla valoilla saadaan aikaan,mutta eihän ole kiire minnekkään
Valojen aikaa
Keskustan liikenneympyrä tukkeutuu ruuhkan aikana, kun Kirkkonummentien ja Vanhan Rantatien risteys ei vedä. Liikennemäärät Gesterbyn suuntaan ovat ilmeisesti kasvaneet ja pieni viilaus siihenkin voisi olla paikallaan. Vaikka toinen ympyrä valojen tilalle. Tai edes kääntymiskaista Heikkilään venytettäisiin ympyrään saakka.
Hyvä infra, hyvä mieli
Nyt olis hyvä tehdä alikulku niin saa rauhassa korjata sillan.
Kulkurajoituksia
Kyllä liikennevalot onneksi auttavat paljon kun valojen ajoitukset saadaan sopivaksi. Nähdäkseni suurin syy ruuhkan lisääntymiselle on etenkin lisääntynyt liikenne Upinniementien suuntaan. Toinen syy on STOP -merkki Prisman viereisellä rampilla joka parantaa liikenneturvallisuutta, mutta hidastaa kulkua.

Mitään vihreää aaltoa tuossa ei tarvita koska lähellä ei ole muita valoja. Oleellista on että vihreä palaa riittävän kauan siihen kulkusuuntaan minne autoja eniten kulkee eli aamulla keskustasta Helsingin suuntaan ja illalla Helsingin suunnasta kirkonkylän suuntaan.
sdkfz
Hyvä että tuolle alueelle tehdään edes jotakin, vaikka liikennevalot lähtökohtaisesti ovatkin ehkä väärä ratkaisu, sillä pahimmillaan ne jonouttavat liikenteen moottoritielle asti. Ensiarvoisen tärkeää onkin kiinnittää huomiota liikennevalojen ohjaukseen: sillan suuntaiselle liikenteelle pitää päteä ns. vihreän allon sääntö mahdollisimman hyvin, jotta keskustan sillat eivät jonoudu.
vihreä aaltonen

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx