(31) kommenttia

Kirkkonummen liittymään tulee ramppien päähän liikennevalot – ensiapua ruuhkiin

Risteysalue ruuhkautuu vilkkaimpaan työmatkaliikenteen aikaan.

Kantatie 51:n liittymän eritasoristeykseen Kirkkonummen keskustan kohdalla asennetaan liikennevalot, ja risteysten ruuhkia pyritään helpottamaan pienillä parannustöillä.

Hankkeeseen on myönnetty ensi vuodelle valtion budjetissa 1,4 miljoonaa euroa.

Koko risteysalue vaatisi perusteellisen korjauksen. kuten uudet rampit ja siltaremontin. Se on ollut pitkään suunnittelussa, ja riteykseen on kaavailtu pisaraliittymää. (katso video jutun alla olevista linkistä)

Perusteelliseen remonttiin ei ole ollut kuitenkaan rahaa, eikä ole näköpiirissäkään.

Koko risteysalueen peruskorjaus maksaisi ely-keskuksen arvion mukaan ainakin 6 miljoonaa euroa.

Liikennevalot on kuitenkin luvassa ensi vuonna. Valo-ohjaus helpottaa erityisesti vasemmalle kääntymistä.

Liikennevaloista on ollut puhetta ainakin 4-5 vuotta.

Rristeysaluetta vaivaa myös tien painuminen, mikä on jatkuvassa seurannassa. Paunumista korjataan lisäasvaltilla.

> Tien painumista korjataan väliaikaisesti päällysteellä 51:llä − ennätys lienee 1,6 metriä paksu asfaltti (Viisykkönen 22.1.)

Lue lisää:

> Tulppa 51:n liittymässä – ensi alkuun avuksi liikennevalot (Viisykkönen 6.5.2015)

> Tällaiset olisivat uudet pisaraliittymät 51:ltä Kirkkonummen keskustaan – katso kuvat ja video, näin liittymässä ajetaan (Viisykkönen 22.8.2017)

(31) kommenttia

Kommentit (31)

Sivut

Uusi poistumisramppi moottoritieltä Munkinmäkeen, sinne Prisman kierrätyspisteelle vievään tientynkään, joka näyttääkin ihan tähän tarkoitukseen tehdylle.

Toinen mikä on mielestäni ehdoton, niin moottoritieltä Hankoon päin poistuessa rampin päätyyn pitää saada oikealle (keskustaan) kääntyville liikenteenjakajalla erotettua oma pieni liittymiskaista. Tämä sujuvoittaisi liikennettä ja auttaisi purkamaan liikennevalojen painetta.
Anonyymi
Anonyymiille. 20 vuoden aikana käytin julkisia, joten kulutin julkisissa liikennevälineissä istumiseen n. 500 vuorokautta. Autolla olisi menney 150 vuorokautta. Siis mikä toimii julkisissa hyvin?
No go
Liikennevalot on paras ratkaisu jolla saadaan kaikki kiireiset autoilijat kuriin ja järjestykseen.....:DDD
Uffe
Jotenkin tuntuu että sen jälkeen kun Upinniementiellä pudotettiin nopeusrajoitus 60->50km/h niin aamulla on ollut kirkolta tullessa aikaisempaa vaikeampi kääntyä Helsingin suuntaan. Upinniementien suunnasta tulee sellaista tasaista letkaa kun aikasemmin tuli rypäs autoja ja sitten tyhjä väli mihin varovaisempikin ehti.
sdkfz
Moni ruuhkissa tuskaileva autoilija voisi varsin hyvin käyttää hyvin toimivaa julkista liikennettä, mutta kun pokka ei kestä matkustamista muiden ihmisten kanssa eikä peiliin katsominen taida asiaan juurikaan vaikuttaa....?
Anonyymi

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx