(31) kommenttia

Kirkkonummen liittymään tulee ramppien päähän liikennevalot – ensiapua ruuhkiin

Risteysalue ruuhkautuu vilkkaimpaan työmatkaliikenteen aikaan.

Kantatie 51:n liittymän eritasoristeykseen Kirkkonummen keskustan kohdalla asennetaan liikennevalot, ja risteysten ruuhkia pyritään helpottamaan pienillä parannustöillä.

Hankkeeseen on myönnetty ensi vuodelle valtion budjetissa 1,4 miljoonaa euroa.

Koko risteysalue vaatisi perusteellisen korjauksen. kuten uudet rampit ja siltaremontin. Se on ollut pitkään suunnittelussa, ja riteykseen on kaavailtu pisaraliittymää. (katso video jutun alla olevista linkistä)

Perusteelliseen remonttiin ei ole ollut kuitenkaan rahaa, eikä ole näköpiirissäkään.

Koko risteysalueen peruskorjaus maksaisi ely-keskuksen arvion mukaan ainakin 6 miljoonaa euroa.

Liikennevalot on kuitenkin luvassa ensi vuonna. Valo-ohjaus helpottaa erityisesti vasemmalle kääntymistä.

Liikennevaloista on ollut puhetta ainakin 4-5 vuotta.

Rristeysaluetta vaivaa myös tien painuminen, mikä on jatkuvassa seurannassa. Paunumista korjataan lisäasvaltilla.

> Tien painumista korjataan väliaikaisesti päällysteellä 51:llä − ennätys lienee 1,6 metriä paksu asfaltti (Viisykkönen 22.1.)

Lue lisää:

> Tulppa 51:n liittymässä – ensi alkuun avuksi liikennevalot (Viisykkönen 6.5.2015)

> Tällaiset olisivat uudet pisaraliittymät 51:ltä Kirkkonummen keskustaan – katso kuvat ja video, näin liittymässä ajetaan (Viisykkönen 22.8.2017)

(31) kommenttia
Kommentit (31)

Kommentit (31)

Sivut

Uusi poistumisramppi moottoritieltä Munkinmäkeen, sinne Prisman kierrätyspisteelle vievään tientynkään, joka näyttääkin ihan tähän tarkoitukseen tehdylle.

Toinen mikä on mielestäni ehdoton, niin moottoritieltä Hankoon päin poistuessa rampin päätyyn pitää saada oikealle (keskustaan) kääntyville liikenteenjakajalla erotettua oma pieni liittymiskaista. Tämä sujuvoittaisi liikennettä ja auttaisi purkamaan liikennevalojen painetta.
Anonyymi
Anonyymiille. 20 vuoden aikana käytin julkisia, joten kulutin julkisissa liikennevälineissä istumiseen n. 500 vuorokautta. Autolla olisi menney 150 vuorokautta. Siis mikä toimii julkisissa hyvin?
No go
Liikennevalot on paras ratkaisu jolla saadaan kaikki kiireiset autoilijat kuriin ja järjestykseen.....:DDD
Uffe
Jotenkin tuntuu että sen jälkeen kun Upinniementiellä pudotettiin nopeusrajoitus 60->50km/h niin aamulla on ollut kirkolta tullessa aikaisempaa vaikeampi kääntyä Helsingin suuntaan. Upinniementien suunnasta tulee sellaista tasaista letkaa kun aikasemmin tuli rypäs autoja ja sitten tyhjä väli mihin varovaisempikin ehti.
sdkfz
Moni ruuhkissa tuskaileva autoilija voisi varsin hyvin käyttää hyvin toimivaa julkista liikennettä, mutta kun pokka ei kestä matkustamista muiden ihmisten kanssa eikä peiliin katsominen taida asiaan juurikaan vaikuttaa....?
Anonyymi
Jos elämä on muutamasta minuutista kiinni,siitä kannattaa nostaa suuri älämölö.Maailmasta loppuisi tekeminen jos kaikki tulisi kerralla valmiiksi.Kapitalistilta loppuisi rahan tulo ja duunarilta leipä.Kunnan virkamiehillä pitää olla tekemistä ,jottei aika mene peukaloita pyöritellessä.
suomi nousuun
Moottoritie palvelee kaikkia jotka onnekkaasti voivat ajaa ,pysähtymättä, kirkkonummen ohi.
Anonyymi
Tämän liikenteen solmukohdat ratkaisun eteneminen on juuri tyypillisintä Kirkkonummelaisten nykyjohdon ja -päättäjien toimintamallin mukaista.
Kun moottoritiehanke käynnistyi, eteni ja valmistui yllä mainitut päättäjät eivät tehneet mitään, nukkuivat onnensa ohi. Kirkkonummi ei hyötynyt mitenkään moottoritien tulosta vaikka jotkut kehtaavat kahmia itselleen kehuja.
Jo rakentamisaikana kuten jo ennen sitä oli nähtävissä nuo pullon kaulan, mutta mitään ei tehty. Tolsaan, Jorvakseen ja Sundsbergiin tehtiin molemminpuoleista liikenneympyrät, miksei vaadittu niitä sinne mihin todellinen ja akuutein tarve oli.
Nyt ollaan taa siinä tavanomaisessa selvitysvaiheessa.
Uskomatonta, vaikka viime vuosikymmenet on saanut kokea kaiken tekemisen näivettymisen pelkkään oleiluun.
Staffan Pettersson
Mistä ihmeen ruuhkista puhutaan? Enimmillään joutuu odottamaan pari kolme minuuttia. Tämäkin vaan sen takia että ihmiset eivät ymmärrä antaa toisille tilaa vaan tungetaan risteykseen ja tukitaan se.
Qwerty
Vaaditaan siinä taas huumorintajua kunhan valot saadaan ompi ainakin jonot taattu ei ainakaan lyhene
Anonyymi
Voisihan väki myös käyttää Helsingin suunnalta Vanhaa Rantatietä ihan Sundsbergistä saakka jossa ruuhkista ei ole tietoakaan ja maisemat luovat aivan oman tunnelmansa keskustaan saavuttaessa ja näinollen rampissa jonottelut jäävät hamaan historiaan....
Staffan
Toisaalta tämä ongelmaruuhka sillalla poistuu luonnollisesti hetkenä minä hyvänsä kun radan ylittävä silta romahtaa omia aikojaan. Joten miksi tehdä mitään? Sehän on kunnan motto!
Myös alikulku Lidlin kulmilta saattaisi poistaa ruuhkaongelman joten ei alikuluille! Haluamme säilyttää suurkaupungin tunnun seisomalla kyläpahaisen ohittavilla tienpätkillä jonoissa peltilehtiemme kanssa.

Esim prisman rampissa on kiva miettiä kävisikö tankkaamassa tebskalla vai SHELLILLÄ!
Ai niin, Shell purettiin joskus 25 vuotta sitten?
Anonyymi
"Mikseille" tiedoksi säännökset estävät lisäliittymän teon.matkalla x saa olla vain määrätty määrä liittymiä.
Hyvä kun nämä ikuiset valittajat jättävät kunnan,loppuu ainainen rutina.Jokapäiväisistä asioista saa ongelman itselleen jos haluaa,mutta mikäli ymmärtää ettei ole maailmannapa ja antaa muillekin mahdollisuuden niin Kirkkonummi on loistava paikka asua.Jokaisella on demokratian mahdollistamana mahdollisuus kehittää kuntaa.
suomi nousuun
Nimimerkille Miksei? tiedoksi, että tuota ratkaisua on ehdotettu kunnalle jo vuosia, mutta Kirkkonummen kunnan virkamiehissä ja johdossa asuva tahdonpuute, saamattomuus ja haluttu "työpaikkarauhaliisuus" on estänyt kaikki tuontyyppisten ehdotusten huomioimiset. Senverran on palautetta ehdotuksille tullut että ollaan rustattu joku väsynyt selitys miksi ei koskaan mihinkään kanata ruveta.... hohhojjaa, lomaa ja eläkettä odottelevaa ei saisi häiritä...! Maksakaa veronne, ollaan vetovoimainen, vireä ja kehittyvä kunta !
kohta yli 60v jälkeen pakko-poismuuttava
Juuri näin, liikennevalot ovat toimivin ja edullisin ratkaisu tähän jokseenkin pieneen ajoittaiseen liikenneongelmaan eikä muutamat odotteluminuutit taida kenenkään muutoin kiireisiä aikatauluja paljoakaan heilauttaa....:)
Olli
Kukakohan omistaa junaradan ja Jolkbynjoen välisen kaistaleen? Voisihan siihen raivata sivuliittymän, joka liittyisi Prismalla suoraan Munkinmäentiehen. Paljon kuitenkin näkee näitä töistä palaavia prismaan menijöitä. Jäisi sillan liittymä periaatteessa keskustaan tai Upinniemen suuntaan menijöiden kuormittamaksi.
Miksei?
Tarkennus: kamera ennen siltaa Upinniemeltä päin. Jos nopeus pysyy neljässäkympissä niin silloin hituritkin ehtii kääntyä haluamalle tielle.
ollon
Antakaahan nyt insinöörien suunnitella ja Hagelberin rakentaa,korjaataan me mututietäjät sitten tällä foorumilla jälkikäteen niin hyvä siitä tulee.
mututietäjä
Taas tyypillinen Kirkkonummelainen epäkohta joka ei ole hoidettu aikanaan, vaikka lehdissä, mediassa ja tässäkin foorumissa asia parannusehdotuksineen on ollut esillä.
Kirkkonummen kunta päättäjineen, virkamiehet ja johto katsovat ikäänkuin vierestä ongelmaa, eikä mitään ruveta tekemään. Tämä ongelma oli tiedossa jo silloin kun moottoritietä tehtiin ja ollut esillä sen jälkeenkin.
Mitään ei tapahdu! Muualta ei tulla paikallisia ongelmia ratkomaan!
Liikennevalot ovat liikenteen sujumiselle kaikkein huonoin ratkaisu ja kaikkein eniten ympäristöä saastuttava järjestely.
Kaikki vätykset vaihtoon!
Tällaista tapahtuu Uudellamaalla vain Kirkkonummella
Hyvä ratkaisu ensi hätään!
Upinniemeen kulkija
Ollon ?
Selitäpä tarkemmin miten nopeuskamera auttaisi
kun liikenne seisoo jo nyt kiertoliittymään asti pahimmillaan.
Liikennevalot turvavälien kanssa huonontaa lisää liittymän
läpäisykykyä.
EVApa
Sanokaa mitä sanotte mutta nyt vasta ruuhkaa pukkaa. Tässä joutuu etsimään uutta ajoreittiä työmatkalle. Hölmölää rakennetaan oikein urakalla.
Äly hoi
Kuka näitä projekteja oikein kilpailuttaa ja millä perustein? Tulee liikennevalotolpalle hintaa! Tosin - jos Kirkkonummen uusiin koirapuistoihin ( lue aitaus, portti ja maansiirto ) sekä leikkikenttään saatiin uppoamaan 600t euroa niin onhan se tässä kylässä aivan mahdollista.
Ei se oo hullu ko pyytää vaan se joka maksaa
Ongelma poistuisi laittamalla nopeuskamera ennen siltaa.
ollon
Keskiarvo liikennevalojen rakentamisen hinnalle 100000 € per suunta , joku ketä osais vois kyllä kilpailuttaa sen uudestaan ...
Paju
Saas nähdä miten käy. Sillalle tulee kahdet valot ihan peräkkäin. Toivottavasti rytmitys saadaan säädettyä edes niin hyvin että ruuhkat pysyvät maksimissaan samoina kuin nykyään. Olisi kiva myös että hinnoittelua avataan kansalle joka ne tämänkin maksaa. Risteykseen laitetaan muutama tolppa jossa on vähän valoja ja ohjauskeskus, ehkä joku anturi lisäksi. Asennustyötkään tuskin vie kuukausikaupalla aikaa jos tehokkaasti tehdään. Jotenkin kuulostaa että hinnassa on yksi nolla liikaa.

Ja kohta noikin tolpat on varmaan homeessa ja joudutaan purkamaan.
Tommy
Saadaan jono sitten jestikseen saakka että sellanen parannus
Valopäät
Paljonko maksaa kärkikolmio upinniemensuunnasta tuleville? 150€? Ehkä 1500€ jos kunnan vakifirma sen käy pystyttämässä. Ongelma poistuu etuajo-oikeutta muuttamalla huomattavasti halvemmalla kuin uuden sumpun luova liikennevaloviritys.
Anonyymi
Eli toimiva ratkaisu on 6 miljoonaa, sen sijaan laitetaan 1,4 miljoonaa jotta saadaan yhdet LEDit vilkkumaan joka ei ratkaise ongelmaa, jotta voidaan laittaa sen jälkeen se alkuperäinen 6 miljoonaa. Kuulostaapa taas järkevältä.

Kalliita nuo liikennevalot täällä Kirkkonummella.
Ja rakennuttaja on ..
Järkevä päätös jota onkin ehditty jo odotella tovi jos toinenkin....
Ooa hela rampen:))

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx