(9) kommenttia

Masala saa viimein kaupunkimaisia piirteitä ­− uusi kiertoliittymä ja valoristeys, työt alkavat kesällä

Masalaan tulee uusi kiertoliittymä ja taajaman sisääntulon ilmettä kohennetaan huomattavasti.

Masalan taajaman halkovan Masalantien uudistustyöt pääsevät näillä näkymin käyntiin alkavana kesänä. Masalan sisääntuloportti saa kokonaan uuden ilmeen.

Ensivaiheessa Masalassa rakennetaan kokonaan uusiksi kaksi risteysaluetta ja niille johtavia katuja ja kevyenliikenteenväyliä.

Masalantien ja Sundsbergintien risteykseen tulee kiertoliittymä, jonka kautta liikenne Masalaan tulee pääosin.

Risteysalueen poikki kulkee myös paljon jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska risteyksen molemmin puolin on iso koulu, kirjasto-monitoimitalo, terveysasema ja urheilupuisto.

Lisäksi Kirkkonummi-Matinkylä -bussien runkoreitti kulkee risteyksen kautta.

Risteysalueen ilme kohenee myös huomattavasti, kun ympärille rakennetaan puistomaisia kaistaleita.

Myös parin sadan metrin päässä uudesta kiertoliittymästä sijaitseva Masalantien ja Sepänkyläntien risteys rakennetaan kokonaan uudelleen, ja siihen tulee liikennevalot joka suuntaan.

Kirkkonummen yhdyskuntatekniikan lautakunta hyväksyi viime viikolla risteys-ja katualueiden urakkasopimuksen katujen ja puistotöiden osalta.

Halvimman tarjouksen kuudesta tarjoajasta jätti kirkkonummelainen Oy Göran Hagelberg Ab. Urakkahinta on noin 3 miljoonaa euroa.

Rakennustöihin päästään ensi kesän kuluessa ja työt kestävät vajaat pari vuotta.

Kunta on varannut kahden risteyksen ja niihin liittyvien liikenneväylien rakentamiseen tänä ja ensi vuonna noin 3,5 miljoonaa euroa. Vesi ja viemäritöihin menee noin 0,5 miljoonaa euroa.  

(9) kommenttia

Kommentit (9)

Sivut

Varauksia mahdollisesti tuleville junaraiteille on kaavoituksessa tehty (Veikkola, Tolsa), mutta tieväylien ja risteysten lähelle annetaan rakentaa (kaavoitetaan) liian lähelle. Onkohan niin että varauksen tekijän (esim VR) aktiivisuudesta johtuen varaus huomioidaan, muuten nukutaan. Grynderit ilmeisesti saa rakentaa mihin haluaa, omakotirakentajat eivät, vaikka olisi tonttia kuinka paljon ja syrjässä.
ihmeellisiä ongelmia
Tämä uudistus onkin varsin tarpeellinen ja toivottu uudistus Masalan maisema-ynnä muuhun kulttuuriin...
Anonyymi
Mitä mahtuu minnekin on kaavoituksesta kiinni.
Ei mahtunut liikenneympyrää kirkonkyläänkään, kun parkkitalo rakennutettiin liian lähelle liikenneväylää. Tila loppuu jos on liian pieni paperi.
palapeli
Masalantien/Sepänkyläntien liittymään ei mahdu kiertoliittymä, joka olisi toimiva huomioden bussi ja raskas liikenne sekä ympäröivät kevyen liikenteen väylät.

Tämän liittymän toimivuudessa ei ole eroa oli sitten valoilla tai kiertsikkana.

Jalankulkijoiden kannalta (lue koulu) valo-ohjattu liittymä on selvästi turvallisempi vs. kiertis.
Alan seppä
Kirkkonummella monttujen tuuletus, koosta riippumatta, kestää aina sen kaksi vuotta ja sittenkin ei meinaa valmistua sovitussa aikataulussa. Hyvin harvoin pysytään aikataulussa, kun kukaan kunnassa ei ole sitä vaatimassa viivästyssakoilla. Selitystysmenettely kuuluu kunnan toimintatapoihin.
Typerää ruuhkauttaa ympyrää läheisillä valoilla, eikös kirkonkylästä mitään olla opittu!
Jos ei "kaupunkimaisia piirteitä" aikaansaada muuten kun ruuhkaa tekemällä, jatkakoon Masala maaseutumaisena.
näpertelyä

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx