(13) kommenttia

Juna-aseman saneeraus alkaa vihdoinkin − jatkossa pyritään varmistamaan, että tunneli pysyy siistinä

Kirkkonummen asematunneli oli pari viikkoa sitten tämännäköinen.

Kirkkonummen surullisen kuuluisan "käyntikortin", alikulkutunnelin saneeraus juna-asemalla on viimeinkin alkamassa. Alueen valvonta on tarkoitus saada myös kuntoon.

Kirkkonummen yhdyskuntatekniikan lautakunta valitsi torstai-iltana urakoitsijan saneeraustyölle.

Tarjouskilpailussa halvimman tarjouksen jätti Destia Oy, jonka hinta urakalle on jotakuinkin tasan miljoona euroa.

Urakkasummasta valtio maksaa runsaat 600 000 euroa ja Kirkkonummen kunta loput.

Rautatieaseman alikulkutunnelin ongelmana on ollut kautta vuosien jatkuva ilkivalta, joka on vain pahentunut. Seinät ja erityisesti hissit ovat järkyttävässä kunnossa.

Ilkivallan varalle myös tunneliin on remontin yhteydessä tulossa kameravalvonta.

Asemalaitureiden ylläpidosta vastaava Liikennevirasto on viime vuosina laajentanut kameravalvontaa kaikille asemille.

Kirkkonummen asematunneli on kunnan omistama ja hoidossa, mutta remontin yhteydessä valvonta saadaan rakennettua myös tunneliin.

Kaikkien rautatieasemien turvallisuutta seurataan keskusvalvomosta vuorokaudet ympäriinsä.

Tosin jokaista kameraa ei pystytä herkeämättä seuraamaan, mutta kamerat tallentavat valvontakuvaa koko ajan.

Asematunnelin remontti alkaa heti, kun lautakunnan päätös on saanut lainvoiman ja urakkasopimukset allekirjoitettu.

Työ kestää ensi vuoden kevääseen. Tunneli on koko ajan avoinna, ja remontti tehdään vaiheittain.

> Asematunnelissa puskee vettä portaisiin, vaikka pakkanen paukkuu − ison saneerauksen toivotaan lähtevän pian käyntiin (Viisykkönen 28.2.)

 

(13) kommenttia

Kommentit (13)

Sivut

Luiska radan pohjoispuolelle on jo tulevaisuuden suunnitelmissa.
Tunneli menisi Asemankaaren tien ali ja tulisi maan päälle Asematielle.

Tosin mennee varmaan vielä kymmenisen vuotta ennenkuin tämä tunneli toteutuu...
Jerri Kämpe-Hellenius
Mainio näkökanta, Kaikki on mahdollista. Tällä perusteella voidaankin lopettaa kaikki kehittäminen. Et ole tainnut kuljettaa ostoksiasi polkupyörällä - kokeile joskus. Kiertoteitä toki on mutta hankalia nekin, ja painavan pyörän työntäminen rappujen luiskaa ylös on todella raskasta. Luulisin, että lastenrattaiden työntäjät ovat samaa mieltä. Virtsan hajuiseen hissiin sentään mahtuu pyörätuoli ja rattaat työntäjineen, mutta ison polkupyörän kanssa siihen ei juuri mahdu.
Pyöräitävää luiskaa toivova nro 2
Onko arvausta paljon pyöräiltävä tunneli tai luiska maksaa? Hintalappu on useita miljoonia euroja. Pyörässä on pyörät ja vaihtoehtoiset reitit löytyy, joten säästetään se miljoona tai pari muihin kohteisiin. Mahdollista rakentaminen on, mutta ei järkevää. Näin on pärjätty ikuisuus.
Kaikki on mahdollista
Miksi ei samalaista luiskaa voida rakentaa radan pohjoispuolelle kun on eteläpuolella
luiskaan voisi tehdä kaaren , niin että ulostulo olisi "Citymarketin" päin.
Samalla KUNTA pitäisi päättää että siivous olisi ainakin 2 kertaa kuussa.
Eikä niin kuin nyt KERRAN VUODESSA.
vanha kirkkonummelainen
Alikulkutunneli sopisi hyvin. Pyörän raahaminen kauppakassien kanssa portaita ylös hankalaa,yrität väistää muita kulkijoita.
Hyötyliikkuja

Sivut

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä





Sulje ilmoitusx